Controller inom hemtjänsten

Söker du effektiva och flexibla lösningar för din personalrekrytering? Välkommen till Magna – ett pålitligt partnerskap till nästa nivå. Inom våra väggar ryms årtionden av erfarenhet som ledare inom service och omsorg. I vår företagsgrupp driver vi hemtjänst och hemvård med flertalet medarbetare, den bakgrunden gör oss unika – vi förstår vikten av en kompetent, flexibel och effektiv bemanning. Med Magna som partner kan du fokusera på att utveckla din verksamhet medan vi tar hand om din rekrytering och personaladministration.

Nu söker vi en engagerad och erfaren Controller att komplettera vår uppdragsgivares team inom hemtjänsten. Som controller kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa ekonomisk stabilitet och effektiv resursanvändning.

Ansvarsområden:

  • Budgetplanering och uppföljning:
    • Utveckla och övervaka årliga budgetar för hemtjänstverksamheten.
    • Följa upp och analysera avvikelser och ge rekommendationer för förbättring.
  • Rapportering och analys:
    • Skapa och presentera regelbundna rapporter om ekonomisk prestanda och nyckeltal.
    • Genomföra ekonomiska analyser för att stödja strategiska beslut.
  • Kostnadskontroll:
    • Identifiera och implementera kostnadsbesparande åtgärder utan för den sakens skull kompromissa med servicekvalitet.
    • Utveckla och upprätthålla effektiva system för kostnadskontroll.

Kvalifikationer:

  • Erfarenhet av ekonomistyrning och controlling, företrädesvis inom vård- eller servicebranschen.
  • Goda kunskaper i ekonomisystem och Excel.
  • Analytisk förmåga och att presentera komplex information på ett begripligt sätt.
  • Teamspelare med stark kommunikationsförmåga.

Vi hoppas att du ska finna denna tjänst intressant, välkommen med din ansökan till info@magnautveckling.se. Har du några frågor är du välkommen att kontakta Arijana Hadzic, 072 – 144 86 86 alt. arijana@magnautveckling.se .